Scroll To Top
2021. Mag hava (Október) 19.-e - Nándor, János, Pál neve napja.      Köszöntés nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

A szegedi "üvegzsebes" balvezetés
12 évi "tiszta" mérlege 30 milliárd forintos hiány!
(A többi veszteséget még rejti a szoci szutyok...)

Szeged a halott Város

Csodafegyver – A lopakodó titka

A világ első „lopakodó” repülőgépének – a Hortennek, azaz a Ho 229-esnek – a szülinapján (első röpte napjának évfordulóján) érdemes átgondolni, honnan is a tudás, és kinek is van vagy lehet a hasznára…

A német csodafegyver tavaszán, 1944-ben már repült lopakodó !
Kísértetiessen hasonlatossan a maiakhoz…
Sokan kétségbe vonták, erőlködve nevették a „csodafegyver” várását…
Aztán a világháború után a német hadmérnök tömegét a folyvást gyalázva „lenácizott” németország 1500 tudósát elsőbbséggel az USA-ba „mentették” (a Paperclip Hadművelet keretében).
Még az amerikai űrprogramot is Ők irányították. Vegyük csak például Wernher von Braun életét !

Wernher Von Braun báró (a V-2 rakéták tervezője) asztalánál a Marshall Space Flight Centerben a Saturn rakéta-család modelljeivel (1964-ben)
Egy fél évszázad múltán pedig „kiderült”, hogy a „csodafegyver” is létezett !
 
1944 Kikelet (március) hava elsején repült először a – Horten fivérek által tervezett – Horten Ho 229 csupaszárny repülőgép. Szárnyai csupa fából készültek, a törzsében két sugárhajtóművel…

Ez volt a(z eggyik) német csodafegyver, mely éppen csak gyártásának megkezdéséig jutott, bevetésre azonban már nem kerülhetett.

A Horten fivérek a világon az első lopakodóként csupaszárny repülőgépet terveztek, amit sugárhajtóművek hajtottak. Talán érdemes lenne e gépeket nevük után „horten”-ként is emlegetni… (Ez a „lopakodó” kifejezés amúgy is oly esetlen…)

A Horten-fivérek: Walter (balról) és Reimar (jobbról)

A repülőgépet a tervezői után Ho 229-nek nevezték el, de ismert a gyártója utáni Go 229 megnevezéssel is repült…

A Ho 229 (Go 229) – német lopakodó („Hitler lopakodója”) – 1944-ben

A prototípusok legyártását nehezítették a szövetséges bombázások, a BMW 003 sugárhajtómű legyártása tervezési és gyártási nehézségek miatt egyre többet késett, ezért a gépet át kellett tervezni a Jumbo 004 használatához.

Szakértők állítják, hogy annyira újszerű volt ez a csúcstechnológia, hogy valóban fordíthatott volna a háború menetén…

Horten Ho 229 (Go 229) – Vonalas háromnézeti ábra

A gyártás megindulása után a gyárat a szövetségesek elfoglalták és a félkész repülőgépeket a győztesek az Egyesült Államokba meg a Szovjetunióba szállították…

A „Csikóhal” (Seahorse) Hadművelet nyomán az USA titkos raktáraiba kerültek a csodafegyverek. Mára az eggyetlen fennmaradt példány az amerikai National Air and Space Museumban található (raktáron), igen „leharcolt” (72 éves) nyögdíjazott állapotban.

A V3 jelű gép a múzeumban (elöl- és hátulnézet)

Az amerikai Northrop Grumman néhány évtizeddel később elkészítette a modern lopakodót…
Nekik volt idejük. Nem bombázták őket, és a sürgetés sem volt oly égető…

Az amerikai B-2 spirit külseje pedig – milyen érdekes – mennyi föltűnő hasonlóságot mutat a Ho 229-hez !

Aztán kerül egy kis szakértői csapat, és újraépíti a német csodagépet…
Mennyi megválaszolatlan kérdés!

Greatest Mysteries of WWII: Hitler’s Stealth Fighter

Dr. Sz. L.

Ajánlott kisfilm még a csaknem sikerült „csodafegyver” lehetőségeinek elképzeléséhez, jobb megértéséhez :

Olvasói jegyzet:

Az oroszok csendben  megjegyezték: Olyan lopakodó gép nincs, amely el  tudná dugni a motorból kiáramló gázokat… Olyan modern radar sincs, amely nem tudja érzékelni  azokat… 

Magyarody Szabolcs

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Dr. Szabó László

Dr. Szabó László - a Szögedi Védegylet alapítója és elnöke, a 2019-es választás egyetlen tősgyökös szögedi polgármesteri jelöltje